Medialna seksualność

13.01.2024

“Nie oddawajmy się też rozpuście…” – Pierwszy List ap. Pawła do Koryntian 10:8

Oglądając telewizję nie sposób nie zauważyć nawiązań do seksu i seksualności. Różne reklamy, programy, wideoklipy i filmy ciągle eksponują ten popularny temat. Producenci telewizyjni dobrze o tym wiedzą i potrafią to odpowiednio wykorzystać, aby przykuć uwagę widza.

Media wydają się promować wizerunek życia seksualnego polegający na poszukiwaniu zaspokojenia swoich żądz cielesnych na różne możliwe sposoby. W końcu chodzi o wolność robienia tego, na co ma się ochotę, niekoniecznie biorąc pod uwagę odpowiedzialność czy rozwój charakteru danego człowieka. Jesteśmy ciągle bombradowani obrazami tego, co jest ‘sexy’, obrazami podsycającymi głód nowych doznań i doświadczeń bez żadnych zobowiązań.

Bóg jednak miał inny plan dla seksu ,kiedy tworzył człowieka. Seks został wymyślony przez Boga po to, aby meżczyzna i kobieta mogli się nim w pełni radować w kontekście bliskiej, intymnej i trwałej więzi małżeńskiej. Nic innego nie jest w stanie tego zastąpić. Choć współczesna kultura promuje inny obraz więzi seksualnych, warto się nad tym głębiej zastanowić i podjąć właściwe decyzje, by móc w całej pełni cieszyć się tym szczególnym darem od Boga.