„Otwierasz rękę swą i nasycasz do woli wszystko, co żyje.” – Księga Psalmów 145:16
Ponad 70 milionów Amerykanów urodziło się pomiędzy rokiem 1946 a 1964. Nazywane jest pokoleniem Baby Boomers. Nie ma w historii częściej badanej i bardziej analizowanej grupy. A ponieważ konsumuje ponad 51% wszystkich produktów, żadna firma ich nie przeoczy.
Jakie są charakterystyczne cechy boomersów?
* Oczekują jakości. Kupują dla jakości, kierując się nią.
* Tworzą generację ludzi wyboru. Preferują centra handlowe, hipermarkety i 500 kanałów telewizyjnych.
* Dla nich czas to pieniądz. Wydają pieniądze na cyfrowy dostęp do Internetu, telefony komórkowe i e-maile, bo to pozwala im zaoszczędzić cenne minuty.
* Są małoaktywni i niezbyt lojalni. Potwierdza to ich stosunek do małżeństwa, pracy, kościołów i wyznań.
* Wielu z nich reprezentuje poglądy bardziej konserwatywne niż ich rodzice, ale jednocześnie są bardziej otwarci na dyskusję w tzw. spornych tematach społecznych.
Ciągle poszukują samospełnienia.
Pokolenie Boomers to specyficzny element rzeczywistości. Jego cechy wykazuje jednak generacja średniego wieku Europejczyków. Warto, by zadali sobie kilka pytań:
* Dlaczego odrzucają Boga, skoro szukają przyjaźni najwyższej jakości,
* Dlaczego nie uczą się od Stwórcy, jak najlepiej wykorzystać czas, jak być lojalnym i jak osiągnąć upragnione spełnienie.